Första skoldagen, första etappen.

Jag gick upp 6.30 i morse. Igår bytte jag väckarsignal, vaknade till "HEYHEYYOUYOU AJ DÅWNT LAJK JÅR GÖLFRÄND!!!" på högsta volym. Hjärtat i halsgropen. Men vaken, det blev jag. Sedan lite morgonfix, kläder och mat. Jag blev färdig till åtta prick.

Då satte jag mig inne i mammas säng och hyperventilerade några minuter. Jag mådde illa, skakade och funderade allvarligt på att kräkas. Jag hade ju faktiskt ingen alls att samtala med innan uppropet. Ingen alls. Tillfällen som detta whinar man gärna och tycker mest synd om sig själv i hela världen, för ALLA ANDRA har det så mycket bättre. Oh really. Efter diverse peppförsök från mammas sida, fler okontrollerade skakningar och kväljningar beslutade jag mig för att ändå gå. På skakiga ben nerför backen. När jag kom fram till torget, vad skulle jag göra då?

Lyckligtvis stod två tjejer från min gamla klass just i hitersta änden av torget. "Hejhej, vad har du gjort i sommar, JAHA så roligt, vad har ni valt, MHM jag ska gå TC, ja lite nervöst, men nog roligt, verkligen..." Kallprat. Hata. Prata helt utan syfte. I en nervös situation. Mys.

Sen uppropet då. Det var väl då jag insåg att Viktor hade gett mig felaktiga förhoppningar, (SKA SLÅ DIG SEN. JAG ÄR JÄTTEENSAM TJEJ; OCH DU SA ATT DET VAR TRE TILL! *arg gubbe*) Jag är mycket ensam tjej, som ser fram emot att leka plåster på de stackars pojkar som hamnar i min väg. Haha. Om någon av er klasskompisar hittat hit, kan jag ju passa på att be om ursäkt för att jag är så jobbig. Ni får säga åt mig att dra, men vänta er inte att jag nödvändigtvis följer order.

Nu har vi lunchrast, mellar 11.25 och 13.20. Mamma ska ner till komvux vid 13, mycket möjligt att jag följer med för att kolla om jag kan läsa extra tyska, eftersom det inte ingår i TE. Vi får se. Jag ska i alla fall tillbaka till skolan, ingen mer frånvaro för min del! I eftermiddag ska vi ha svenska eller nåt, och jag är inte lika stört nervös längre. Fast det är ganska mycket som snurrar i huvudet, därför kan jag uppfattas flummig. Eller jag är ju flummig. För er som vill sticka in kärleksbrev i mitt skåp, så har jag skåp nummer 121. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Emily! Jag kommer till facetten!

2009-08-19 @ 20:29:59
URL: http://sofiajagsofia.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0