Nu är jag tillbaka!

Och tyvärr skolan också. Under mitt blogglov har jag hunnit med relativt mycket saker, bland annat har mina språkliga färdigheter kollapsat. Därför kan de kommande inläggens kvalitet variera. Antingen är de overdo eller lite dåliga. Håll till godo.

Jag är sjukligt nervös inför skolan. Jag börjar teknikcollege, som en av få tjejer. När klassen delas upp i TE, TP och EC blir jag, som det ser ut nu, ensam tjej. Hääärligt. Jag kommer få det jättesvårt och vara jobbig. Jag är en sådan flicka som tillsammans med mina kompisar i högstadiet var stundtals hemsk. Vi kom på oss själva med att, under en hel skoldag, inte tala om annat än hur fula andra var. Hur skumt de sminkat sig, fula kläder, deras dåliga attityd. Vi höll på så och la inte märke till hur hemska vi själva var. Så pinsamt. Jag antar att det inte blir så överdrivet mycket sådant med mina nya klasskompisar. Eller gör killar sådant?

Kan jag inte umgås med mina gamla klasskompisar i gymnasiet ockås då? Nej. Här är de fakta som talar emot det:

♣ De går i Linköping, allihopa. De går upp runt fem på morgonen och kommer hem runt fem på eftermiddagen.

♣ Byggnaden jag ska gå i, ligger en BRA bit ifrån övriga gymnasiet. Inget man orkar eller hinner gå på en rast. (Hejdå övriga ridprofilstjejor)

Det var bara två men... ändå. Ganska stora hinder. Men hinder är till för att övervinnas! Jag hoppas verkligen att det här blir bra och nyttigt för mig.

När jag är nervös pratar jag 24/7. I princip jämt när något är lite ovanligt pratar jag massor.  Om jag är uttråkad, om jag är trött, om jag fått i mig socker... Jag blir kanske en bra radiopratare, jag får träna lite i vloggar framöver, hihi. Nu ska jag se om jag lyckas städa fram grejer jag ska ha med mig hem, och duscha sen, utan att sprängas av alla ord som måste ur mig... Må så gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Emily i´m back in åtvid and facetten, me and gelare kommer att bo hos dig borta i din teknik byggnad! Typ! Vi ska i alla fal hälsa på dig minst 135 gr om dagen!

2009-08-19 @ 20:32:23
Postat av: Nikolina

jag kommer inte alls hem fem på kvällen!! hör av dej! kram

2009-08-27 @ 12:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0