19/7

Åh. Jag tittade på bilder från 2007 - jag kan förstå att folk oroade sig för min hälsa. Jag var ruskigt smal. Eller ruskigt och ruskigt, men ja. På ett sätt saknar jag det utseendet, på ett annat vet jag att jag har mer normal kropp nu. Det här med utseende tar kål på mig.

Jag vill ha ett idealfritt samhälle. Enda sättet att skapa det är att skita i allt kroppsligt, att få nog många att strunta i om de ser ut som Hej-kom-och-hjälp-mig. Nu säger någon snart att "det är vad überfeministerna vill". Kanske vore det skönt, men å andra sidan får jag stora skälvan av att tänka mig ett skönhetsidealfritt samhälle - hur skulle det se ut?!

Tjejer och killar ÄR olika av naturen. Ingen kan säga något annat. Våra kroppar är bra på olika saker, vi är olika starka. Tjejer lämpar sig bättre för en viss sorts jobb, killar för en annan. Det enda som man kan kräva ska vara lika för båda könen är lönen. Lika lön för lika arbete. Det borde bara självklart.

I vissa av mina inlägg känner jag mig som en moraltant. Sure. I vissa sammanhang är det nödvändigt, moraltantandet. Jag får väga upp det med nåt roligt inlägg ikväll, men vad? ^_^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0