Vad gör du med ditt hår?

... är något många frågat. Svaret är lite... inte så vanligt. Jag är inget fan av massa produkter. Jag har två olika sätt att tvätta håret, med Biltemas schampoo, eller med speciellt schampo som passar till balsammetoden. Efter det gnuggar jag in Biltemas balsam, och har i typ några minuter. Sedan sköljer jag ur, torkar håret lite med handduk och borstar ut det, så det blir rakt och otrassligt.

Känner jag att håret blir helt åt helvete och torrt och hemskt, har jag i solrosolja. Eller annan matolja, är inte så kinkigt. Ibland om jag har tråkigt kan jag spreja ner håret med "Sjöbogårdens man och svanssprej". Det är bra.

Då och då blonderar jag. "Jane Hellen MOOD 102 Askblond" är nyansen jag använder, första gången hade jag "solblond", det är därgör mitt hår är lite gult, men jag är glad ändå.

Jag har aldrig klippt mig hos frisör. Jag klipper mig själv, har alltid en sax brevid mig på skrivbordet och klipper bort kluvna hårtoppar när jag ser dem.


Mitt hår idag, snart dags för att fixa färgen.

Ska jag blondera om, eller ska jag färga allt som utväxten är ungefär? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0