internet och troll

när man befinner sig på internet är det stor risk att man råkar ut för troll. roliga troll, tråkiga troll, failade troll, fega troll.
för troll är just det jag ser anonyma som. folk som inte egentligen törs stå för sina åsikter, utan är anonyma. de flesta troll på communitys är ju anonyma. de driver as hell och kommer undan med det, för de kan ju bara skapa en ny användare så är de "rentvådda". det är ju moget och coolt. ohja.

visst att man ska vara försiktig med vad man publicerar av sin personlighet på internet. men någonstans måste det ju gå en liten gräns. tillexempel: lämnar man åsikter kan man gärna lämna möjlighet att kontakta. beter man sig på ett sådant sätt att någon frågar vad man håller på med kan man gärna svara. att hålla på och vara 100% anonym är helt onödigt och gör ingen nytta alls.

imo är vitsen med internet att simulera en verklighet. man säger bara saker man skulle kunna säga irl, man visar inte mer av kroppen än man skulle kunna göra på stan, man gör helt enkelt inte grejer man aldrig skulle göra irl. man kan visa lite av sin person. jag skulle aldrig gå omkring med en papperspåse över huvudet på stan, därför är jag inte så anonym på internet. men jag vet inte, kanske finns det några där ute som tycker att papperspåsen och röstförvrängaren är helt normala grejer?

Kommentarer
Postat av: PP

Kloka ord!

2009-06-26 @ 00:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0