Ibland kommer man för sent.

Ibland kommer man helt enkelt för sent. Något drar ut på tiden (dålig nattsömn, ge hästarna vatten) och man blir sen. Oj. Vissa människor ser till att alltid ha minst en halvtimme extra på sig för at säkert komma i tid. Stundtals önskar jag att jag vore sådan. Stundtals inte.

Imorse kom jag en kvart för sent till ridprofilen. Vi hade en vikarie jag blivit mer eller mindre mobbad av under hela min uppväxt i stallet, fram tills dess hon flyttade därifrån. Fem år var jag livrädd för denna människa, som är minst 5-6 år äldre än jag. Nu är hon tillbaka. Hon har säkerligen förändrats till det bättre, alla gör konstiga saker under sin uppväxttid. Jag också. Och du.

Saken är den, att jag fick den konstigaste utskällningen någonsin imorse. Dubbla budskap. "ska du komma såhär sent är det ingen vits med att du kommer" nähä, ok, ska jag gå hem igen då? "man kommer inte för sent och är spydig"

Jag ger upp. Jag är uppfostrad att svara på frågor jag får, jag vill inte att någon trycker ner mig. Jag har fått nog av sådant. Särskilt från henne. Jag gör inte saker i onödan. Om det nu inte är nån vits med att vara på en lektion om man kommer sent, är man då spydig om man frågar om man ska gå?

Herregud, jag fattar ingenting. Ponnystackaren vars man jag skulle rycka den lektionen hade blodig hårbotten när jag kom dit. och helt kal. brevid står denne vikarie som blivit intryckt i väggen mer än en gång den här morgonen. Ponnyn stegrar och hon säger åt mig att ta över "den galne" Stackars ponny. Jag blir alldeles ledsen i hjärtat när jag tänker på det. Jag har svårt att respektera "kunniga" som kallar en häst dum när den egentligen har helvetiskt ont.


Fluminlägg. Men jag är upprörd. Härligt sätt att starta en skolvecka på. Jag vet att du vet att jag inte gillar dig. Men det ger jag blanka fan i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0