Vinst är bra vana.

Igår var, som vissa redan vet, Maja här och red Chester! Det gick kalasbra, tyckte jag iallafall, vet inte exakt hur bra hon tyckte det gick... men han var inte alls så bråkig och busig som han kan vara, och det var svårt att tro att det var första gången Maja satt på honom. Skruttponnyn ♥

Sedan, byta om fort som attan och åka till ÅRK med Maja. BUS cup i finspång!
Laget bestod av M, L, P och F. Och jag då. Ingen hade pluggat, de yngre tjejerna visste knappt ens vad vi skulle göra... Ja, utom F som jag nog tror pluggat litegrann ;)

Själva tävlingsmomentet gick bra, Jag och F blev lite oense stundtals, L hade svårt att avgöra vad av den ordkaskad som fullkomligt vällde ut ur laget hon skulle skriva, så jag formulerade alla meningar åt henne så vi fick med det relevanta. Lagarbetet fungerade sådär, det skulle inte skadat om vi vore lite mer uppmärksamma på varandra... Men man kan inte få allt.

När själva tävlingsmomentet var slut var det en halvtimmeslång väntan, där jag och mitt lag från förra året dirkuterade kroppsformer. Päronform, äppleform och... sparris?

Väl samlade satt jag av konstig anledning med mitt gamla lag istället för nya... Vi pratade lite om hur det känts tävlingen i år mot förra året. Jag grämde mig över att jag var så dålig och uppenbarligen svarat jättefel på en fråga. BU HU. Verkligen inget globen för mig iår, var jag säker på.

Nu till presentationen av pristagarna. Fjärdeplatsen minns jag inte vem som fick, förlåt.
Tredjeplatsen, ÅRK lag... 3? eller 1? minns inte er siffra, dåligt av mig, förlåt.
Andraplatsen, med samma poäng som vinnarna... Brokind, förra årets treor! Grattis brokind!
Förstaplatsen... Jag hade slappnat av, jag tyckte vi inte gjort så bra ifråån oss...
"För andra året i rad, Åtvidabergs RK lag 2"
Hej hå Emily, göra om förra årets bragd. Eller vad man ska kalla det. Jag blev chockad. Och skakade. Jättemycket. Undrar hur segerbilden som togs ser ut. En mycket skakad chockad Emily försöker le på kort. Jag såg nog vettskrämd ut, haha.

Tyvärr hörde jag lite gnabb eller vad man ska kalla det. "det var tack vare ***"
Nej. Vi jobbade som ett lag. Ingen var helt ohjälpsam, INGEN VAR ENSAM DEN BÄSTE. Alla i laget hjälpte till, ingen hade kunnat svara rätt på alla frågor själv, vi hade inte vunnit om inte alla var med. Alla var lika bra, och tillsammans vann vi. Alla var lagets stjärnor. ♥


Nu är det bara för mig att se till att mitt lag vinner nästa år igen va ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0