Nu är det officiellt!

Jag har skrivit in mig på moppekurs hos Ingelas idag. Bättre sent än aldrig. Känns dock sjukt fail att jag är minst ett och ett halvt år äldre än de som antagligen går kursen samtidigt. Men det är najs. Imorrn blir det att kolla igenom böckerna lite, så jag kan det till nästnästa helg.

Efter trafikskolan (surt du Thomas, inte idag heller) bar det av till ikano, jag skulle ha nya skor. DNA har rea! Typ 70% på de flesta skor, och "ta 4 betala 300". Mamma och jag plockade gemensamt ihop åtta par. Gött, jag är ju inte skoshopparN egentligen. Det blev två par högklackade (är du 180 eller längre, ska vi bli kompisar?) två par svarta sneakers och ett par färgglada skor. tror jag. jag är inte helt säker, men bild lär väl komma.

Från Linköping blev det ilfart ut till stallet, där Ida och Sara just badat färdigt Madicken. Den blodtörstiga rackaren ska vara med på ridprofilens skolkort. Verkligen fint. Och nej, det är inget skämt. Hon ska till studion, och golvet där ska vara täckt med plast. Sånthär händer bara inte, men det blir säkert jättefint! Orginellt! Och INGEN kommer lägga märke till 20 tävlingsklädda ridtjejer med en ponny i hundformat i släptåg. nejnej. Här kommer vi.

Jag är förväntansfull inför morgondagen, och hoppas verkligen att den blir bättre än dagen, som varit en riktig skitdag. Jag hann inte ens bowla idag. jag borde ha gjort. Nu ska jag kolla tvättmaskinen om mina tävlingskläder är klara än, eller om jag ska vara uppe ännu längre. suck. Jag är dötrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0