Hurtbulle

Jag och Julia laddar inför beach 10. Idag joggade vi till stallet. I intervaller. Och diskuterade hur de äldre vita männen får tag i sina betydligt yngre asiatfruar. Jag har sett någon sida som faktiskt verkar ha postorderverksamhet, men jag hoppas innerligt att det är fejk. Ganska hemskt öde annars liksom. Vit ensam man väljer ut tjej, betalar resa och allt annat som krävs och får sedan en kontraktsfru. Nä, vi kan ju hoppas att det inte går till så.

Jag höll också på att krocka med ett tiotal barn på cykel. De var i lågstadieålder och cyklade utan hjälm. Ett par av dem cyklade tillsammans med sina hjälmbeklädda mammor. Hur tänker de mammorna. Visst, de är ett gott föredöme, men så viktigt är det inte att vara "cool" och cykla utan hjälm, i lågstadiet. Jag tycker nog att mammorna kan ställa lite ultimatum på sina barn, antingen tar du på dig hjälmen, eller så går vi istället. Men det är väl bara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0