Donken

Var på mcDonalds idag. Världens minst servicemedvetna tjej jobbar där. Jag beställde en milkshake och 6 cheese endast ketchup. Som jag skulle ta med. Vad händer? Först får jag min milkshake trots att jag ber om att få den samtidigt som hamburgarna, så får jag stå och vänta på mina hamburgare i ytterligare 10 minuter. Oacceptabelt lång tid att vänta. Sen ska jag vara glad över att ha en helt smält milkshake att dricka till?

Det är inte allt. Efter mig står en engelsktalande dam. Hon frågar "how much for a middle size coffee?" varpå tjejen svarar "ursäkta? Jaha, eh, *** hur mycket är det i en mellan kaffe?" Och svarar damen på svenska "tre deciliter" Damen blir otroligt förvånad, varpå hon säger om tre deciliter och sen en gång till på engelska, three deciliters. Nu blir damen lite frustrerad, antar att hon har kaffeabstinens. "HOW MUCH" och återigen. Tjejen svarar på svenska. En medarbetare får svara "fifteen".

Inte för att man måste gått ut gymnasiet med 20.0 för att jobba på mcDonalds, men lite baskunskaper i engelska är väl inte för mycket begärt. I en internationell kedja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0