Hästbloggah

Blev plötsligt jättesugen på att hästblogga, gärna ihop med någon så det inte blir så tomt? Jag har ju trots allt bara en häst att rida för tillfället, men snart kommer mammas häst hem igen så då ska jag väl rida henne, och till vintern ska vi börja sitta på Brorsan några minuter i veckan... Han är stor och välväxt :) Blev SÅ JÄVLA SUGEN på att rida in honom igår, haha. Jättesugen.

Blev iaf jättesugen på att hästblogga med någon, kanske *****? TÖRS EJ SÄGA PGA VET EJ OM HON VILL, får väl prata me'na. Vill du hästblogga med mig?

Red i alla fall Chester idag, på bettlöst jag själv designat (finns kanske med i min prov********** sen) och ja. Han gick som 1 liten klocka idag också! Är mer vanligt än ovanligt att han är sån nu för tiden faktiskt ;) Men blev lite förvånad, har inte galopperat så mkt på honom på sistone, men tänkte att "äh vafan" när jag red ut så testade att galoppera i backen upp vid gammalskeda, och ja. Han orkade hålla en fin högergalopp hela vägen, ok ett par byten med fram/bak hann han med men han hade ett fint tempo och ok takt så! Jag är nöjd! Börjar dock bli SÅ JOBBIGT att inte ha sadel nu, visst, jag har grym balans men min sits förtvinar ju :P Är ASJOBBIGT att rida i sadel, har inte gjort sen skolan började och hur snyggt ser det ut nu för tiden? Jag bara frågar? Haha hoppas jag hinner få ordning på min katastrofala sits tills jag ska tävla (om det är stil...) för såhär kan vi ju inte ha det!


Lånade ju hem en sadel på prov för ett par veckor sen, och vi alla kan väl enas om att jag är i extremt behov av sadel så jag kan träna sits ordentligt, hahaha.

+ jeeeeeeklar vad långa ben jag har på bild 1!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0