Dag 1 - Presentation

Jag heter Emily Broman, föddes 29/1 1993. Jag har alltid bott i Åtvidaberg, så jag är ett litet kolmårdstroll hela jag. Jag har gått ett år på teknikcollege på bildningscentrum facetten, men av olika anledningar har jag slutat. Idag postas ansökan till nya gymnasiet! Jag bor själv i en lägenhet några hundra meter från centrum, för att slippa pandla så mycket. På fritiden rider jag minst en häst om dagen. Jag är ganska påhittig och har ett driv, och är inte rädd att säga vad jag tycker. På gott och ont. Så har jag alltid varit, vilket passar ganska bra i föreningslivsarbete.

En pryl jag inte skulle klara mig utan är datorn. Varje dag måste jag sitta vid datorn en stund, kolla citeringar på forum, kommentarer på bloggen och kanske blogga? Kaos för mig när min dator slutade fungera för en månad sedan...


Min humor är ofta väldigt ironisk, vilket kan göra mindre mentalt begåvade människor lite osäkra på vad jag menar, vissa tror att jag är seriös och tror därmed att jag är dum i huvudet. Deras förlust, men tyvärr har jag låtit det påverka mig. Därför kan jag vara ganska blyg när jag träffar folk jag inte känner, då kan jag uppfattas som dryg och att jag kanske är helt ointresserad av att vara social, fast jag inte är det. Känner mig ibland som Ann-Katrin i bonde söker fru. Jag är ganska virrig och glömmer ofta saker, är ganska usel på att planera och hoppas ibland att hushållssysslor ska göra sig själva.

Bild på present: Personlig almanacka
När jag läst mina 2500 gymnasiepoäng ska jag utbilda mig inom hästnäringen. Unghästutbildare, beridare eller instruktör. Under sommaren 2011 siktar jag på att gå ridledarkursen, så håll tummarna för att jag kommer in!
I julklapp önskar jag mig bland annat symaskin, strykjärn och provdocka, för jag vill börja sy lite mer seriöst. Jag har alltid varit påhittig och hittat nya lösningar, det ligger i min natur. Jag blir ofta inspirerad av tv-program eller andra bloggare, och ofta håller det i sig. Förutom det önskar jag mig lite kläder, en soffa, ett tangentbord, ett tävlingsset till min ponny i ngn fräsig färg som inte är röd eller orange... önskar mig en väldans massa! Min största last är väl att jag MINST äter min egen vikt i godis varje år, om jag inte slutar nu kommer jag om 10 år äta ohyggliga mängder...

Kommentarer
Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Jag köpte den på kicks :) Du får kolla om dom har kvar den där :)

2010-12-01 @ 22:49:13
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0