Varför du inte ska ha fler hinder än just de du hoppar över uppställda

Hörreni, nu ska jag berätta vad som kan hända om man envisas med att ha alla hinder framme jämt. Jag red övningen på bilden, över travbommen, över en liten "coffin"  som våra engelska gäster kallade det, ca 30-40 cm högt, volt åt höger, hoppa samma lilla skutt igen, sedan bryta av på rakt spår, svänga vänster och rida sluta fram till travbommarna, och så kan man fortsätta i evigheter.


Som de allra flesta vet, är min häst + hoppning = explosivitet. Över kistan en gång, kom jag i lite obalans, lite svajig volt och tror ni inte att min häst från i princip stillastående (han är jätteomtänksam när han känner att jag tappar balansen, väntar tills jag är tillbaka) bjuder på det vita hindret? Hej och hå, en meter räcke med ryttaren på svaj. Men det gick bra, undrar vad som egentligen ska till för att jag ska åka av? Nej fy, det vill jag inte veta. Är tacksam över att ha en så uppmärksam häst som nästan är min andra halva, som läser mina tankar så jag aldrig åker av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0