Dagens resultat!

I första klassen kändes han jättefin, lite svår att göra bra hörnpasseringar på här och där, men ändå helt ok. Jag såg såklart bara allt jag kunde göra bättre haha, men alla sa att det såg skitfint ut, och jag låg på placering, först 3a och sen petades jag ner till 5a. Så red sista ryttaren skitbra och jag hamnade just utanför placering. Sur? ja. Haha, såklart.

I laget, ryttartest/DM-klass, red jag ganska nära tätryttaren hela tiden. Hade ganska mycket för liten lucka oftast. Men hästen var mjuk och fin så det var bara att koncentrera sig på sitsen. Och gissa vad för poäng jag fick? 7,6, låg i ledning nästan hela tävlingen! typ fjärde laget från slutet var det en tjej i som fick 7,8, så hon vann sen. Tror trean hade 7,1, så ungefär ett halft poäng skilde. Ganska mycket :) Är nöjd, även fast det inte kändes kanon hela tiden. Jag har ju trots allt ridit mitt första ärevarv på lokal dressyrtävling, och det med en DM-medalj runt halsen! Bilder osv kommer så småningom, när jag får tag på tjejerna som fotade:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0