Godmorgon!

Idag ska jag rida massor! Både på Chester och en annan häst :) Vet inte riktigt vad jag ska göra dock, ska kanske testa hackamore igen? Får se, vill ju försöka byta lite ofta så han får omväxling i munnen, men han trivs ju så bra på bettet jag har nu? Allvarligt, ni som inte sett honom senaste tiden skulle knappt känna igen honom. Varför jag ändå byter? Vill att han ska kunna gå på olika bett, och tränar på det dom dagar jag inte har något särskilt jag ska träna på, utan bara start och stopp.
Visste ni tex att han har blivit mycket stadigare att travhoppa på? Innan brukade han ju hugga tag i hindret 15 meter innan och sen gjorde han som han ville. Nu kan han trava hela vägen fram till hindret och sen hoppa, galoppera 30 meter efter och sen sakta av lugnt och fint. Finisponni. OCH han tittade inte ens på sjön när jag red ner i den idag. Synd bara att badsäsongen är slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0