Hoppträning

Har just kommit hem och fodrat i mitt stall nu, har redan fodrat på Årk och hade en hopplektion där :) Tycker det är mycket lättare att ha hoppträning än dressyrträning, för i hoppning vet jag åtminstonde hur man ska rida! Dressyr vet jag också hur jag skulle vilja rida, men det tar för lång tid att sätta ord på det. Särskilt som det är 8 elever! Men iaf, hoppträningen idag är jag väldigt nöjd med, ingen ramlade av, ingen blev ledsen (vad jag vet) och ingen gjorde sig illa! Tjejerna var verkligen jätteduktiga, blev så glad av att ha lektion idag!

Nåt som var mindre kul... när jag kom ner till stallet hade hela ponnystallet frusit ihop. Vattenrören var is, förutom hos e-type. Ringer Mikaela i panik, mer eller mindre, och hon fixar så nån skulle komma ut och kolla till allt senare. Jag och två mammor bjuder alla ponnisar på vatten ur hink, så får dom mer sen när dom andra kommer ut.

Jag är grymt trött och ni som inte är fullt lika trötta och medvetna om hur svenska språket ska användas kommer få huvudvärk av det här inlägget. Förlåt. Mamma står och lagar lite kvällsmat så ska jag äta snart, och sen sooovaaa, så kanske min språkhjärna återhämtat sig till i morgon. Godnatt, världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0