internet was here

Masten som ger mig internet har haft fel på sig. Ursäkta för bloggstoppet. Igår kväll köpte jag ett par nya träns åt chester, BRUNT ÄNTLIGEN! Är så sjukt trött på att rida med brun sadel och svart träns, tycker det är så fult! Men nu så. Testade tränset med remontnosgrimma idag, det passade inte till mitt pelham så grävde fram Olgas gamla bett. Funkade faktiskt riktigt bra, han ville inte riiiktigt ta stöd men funkade ändå mycket mycket bättre än hans egna tredelade. Han tog ändå lite stöd och gick att bromsa sedan när vi travade lite. Han har blivit MYCKET bättre på förhållade hjälper och halt nu, det är jätteskönt. Förr kunde jag ju vara osäker på OM jag ens kunde få stopp på honom, nu går det på max 20 meter. Stor förbättring, åt rätt håll.

Ser när jag läser igenom inlägget att min ponny låter som ett monster, haha. Det är han inte, han är bara så jäkla fel inriden, eller så har nåt hänt på vägen, och rider man in hästar på fel sätt kan det ta en livstid att reparera. Därför ska man lämna inridning till någon som kan om man är osäker själv. TÄNK PÅ DET.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0