Provskrivarn

Kände mig ganska hängig idag faktiskt, men gick till skolan och skrev provet. Det gick ok. Köpte sen lite kakingredienser och gick hem och degade. Så blev jag uppringd av Lisa, ridskolechefen. Hon undrade om jag vågade rida den nya hästen (som jag aldrig kommer ihåg namnet på). Och ja. Jag gillar ju nya utmaningar så :) Hon är iaf skitmysig, när man fått henne ta skänkel i framridningen. Jätte jätte jättefin i galoppen. Tror att hon är lite stelare i höger varv, men när hon blivit varm i vänster galopp lossnade andra galoppen senare också. Verkligen hur fin som helst. En häst som passar mig jättebra, och mest troligt ridskolan också bara hon får lite mer kondis och ork. Så lite mer rutin också så kan det inte bli så mycket bättre :)

Det man slås mest av när man ser den här hästen är hur oerhört STOR hon är. Tror hon ligger runt 170, och är grovt byggd så... man känner sig liten! Det känner man iofs inte av när man rider. En jättefin häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0