tack och lov att jag inte har ett sto

Imorse hann jag rida innan skolan började. Jag hade både sporrar och spö, tänkte rida igenom honom lite och eftersom han gärna struntar lite i mina hjälper tänkte jag förstärka dem idag, så slipper jag förhoppningsvis en "fajt-period" på flera dagar, ni fattar. I vilket fall som helst. Tack och lov att jag inte har ett sto. Jag hade ponnysporrar på mig. 1 cm långa. Riktiga bebisgrejer alltså. Men vad sa min valack som var sto idag? På ett ungefär "FU". I en bra stund gjorde vi upp rangordning, många småhopp på stället, gå emot skänkel osv, men till slut kom min fina underbara lilla ponny att visa sin bästa sida. Så då blev det 15-20 minuters travjobb på åttvolt. Otroligt hur snabbt det kan gå från botten till toppen. Helt otroligt. Men så otroligt bra start på dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0