knashest

Jag tror Chester är en av de få hästar som... är som att rida flera olika hästar. En dag är han på ett sätt, och en viss sorts hjälper funkar, och dagen därpå är han helt annorlunda, och jag får rida på ett nytt sätt. Jag har alltså flera olika hästar i samma hästkropp. Awesome. Idag var han iaf unghäst. "NEJ JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR DU SPARKAR MIG I MAGEN" Men när han fått bocka loss lite och jag varit tillräckligt tydlig tillräckligt länge var han jättefin och gjorde fattningar där jag ville, saktade av där jag ville och fattade igen. Och det ha vi åstadkommit tillsammans, utan hjälp från någon. Sjukt stolt är jag över oss och våra framsteg. Finis ♥

Nu red ju inte jag på bana men det var denna princip. Galopp på röda sträckor, trav på gula, ibland trav-ibland galopp på gröna. Red lite beroende på hur han kändes. bra övning som man kan renodla hjälper jättebra i. Så händer det grejer hela tiden så han får grejer att tänka på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0