poniplutis

Red både mammas och min häst idag, mammas är så söt! Hon råkade gå på ett torrt lönnlöv och flög ca 1 meter upp i luften. Något attackerade ju henne underifrån!!!!! Min egen var... mindre söt till en början. All over the place. lyssnade inte på hjälper och var allmänt jävlig. Nu skulle jag kunna säga två saker. Antingen att han är ung och testar, är speciell, eller att han är sjukt understimulerad och har överskottsenergi efter en mkt lugn vecka? Törs säga sanningen, min ponny är inget monster.

Förra veckan var typ skritt/travpromenader, i söndags red jag i bara grimma tom pga ett sår som såg riktigt illa ut i ansiket. Valde att inte skriva om det när det var "fräscht" eftersom jag var för orolig för typ, om tänderna satt kvar i munnen på honom, om han hade fraktur i skallbenet eller behövde sys. Idag ser det jättefint och läkt ut, inte ens svullet eller "rinnigt". Vilken superponny. FÖR ER SOM INTE FATTADE SÅ ÄR HAN UNDERSTIMULERAD.

Iaf, eftersom han fick gå så lugnt/lite förra veckan är han jättesugen på att göra ALLT SAMTIDIGT nu, så... när jag bara aktiverat honom och gett honom lite uppgifter att lösa blev han jättefin. Galopperade riktigt bra, kanske lite studisigt men för mig, just nu, har jag hellre en studsig galopp som han iaf bär sig uppåt i, än en lång galopp som han bara skjuter fart i och tappar ryggen. Men det är ju bara jag.

Appropå superponny. ca 6 månader sedan, hur fin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0