träningar

Red ju två träningar igår, och har inte tänkt igenom hur det gick på nån av dem? Dåligt av mig.
På morgonen hade jag hoppträning med treorna, red LouLou. Tränade en hel del vägar och lite så. Jag har alltid ridit honom med mycket ben, och inte brytt mig så mkt om att han får lite stor galopp så länge han kommer bra på hinder, men igår bestämde vi oss för att ändra på det. Jag ska vara lite mer passiv och låta hästen sköta hoppet. Slutade med ett par stopp då jag släppte benen helt istället för att bara hålla om lite lagom. Sista gången gick det bra, jag red bra och språnget blev super.
Läxa från hopplektionen på morgonen: Galoppera i svängarna, mer passiv mot hindret. Försök hitta en kortare men aktiv galopp.

På kvällen red jag dressyrträning, Mikaela var sjuk. Hade sett fram emot hennes tips på Estra, men. Vi red en övning som jag inte kände mig helt tillfreds med, serpentinbågar över medellinjen och avbrott till skritt ett par steg över medellinjen, som succesivt minskades till 0 skrittsteg. Det jag gillade minst var att Estra inte tog skänkel. Jag var inte heller så aktiv och övningen lämnade inte så mycket utrymme till att effektivisera skänkeln, då hon går i taket (men inte framåt) om man sparkar, men inte tar en lättare skänkel. Hon fick iaf en ok form och jag fick lite gångarter att sitta i ;)
Läxa från dressyrträningen på kvällen: "Öka traven lite när hon blir stadig." Jag skulle vilja ge mig själv i läxa att få igenom skänkel över huvud taget.

Hejsan hoppsan kemi om 10 minuter och jag har ingen kemibok i skolan? Surt. Hörs om en timme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0