Dagens hoppning :)

Åkte på treornas hoppträninig idag, plutte fick följa med :) Dom skulel hoppa gymnastik/lydnadsbana och ah, det skadar väl inte. I framridningen red vi på volt i galopp alla fyra samtidigt och gissa vad, ponnyplutt stack inte. Visst, han gick inte på tygeln heller, men i nuläget är hastigheten och hans avspändhet i huvudet det viktiga. Galoppbommar på volt och visst tände hantill lite, men inget som inte gick att kontrollera. nästa övning var travbommar längs med långsidan med et avslutande trestuds i slutet. Studs brukar han ju typ kasta sig över allihop, så döm om min förvåning när han TRAVADE över. Jisses.

Runt banan sedan bröt jag av till trav och travade så mkt som möjligt, och han var faktiskt superfin. Smyggluttade på en film ifrån hopprtäninen i måndags, och det syns typ inte att han sticker och jag typ wtf. Men iaf. Det kan ju se kontrollerat ut utan att det behöver vara det... Filmen kommer upp här så snart jag lyckats hitta sladden till kameran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0