vinter gör hästarna galna

Jag vet inte riktigt vad som flugit i hästarna idag. Tanja bockade loss här vi hoppade över en snöhög, Chester visade att han kan göra stoppsladd och Lillja gjorde en kullerbytta genom grinden och sprang tunt över hela gården. Hon blev även kär i Chester och vägrade gå tillbaka till mammahäst och hagen. Den enda som höll sig lugn var unghingsten. Eller nej, det gjorde han inte heller. Han och Chester stegrade mot varandra i hagen idag och landade över en stor sten, övertäckt med snö. Storebror försökte gå över den och tyckte att det var yttert märkligt att en snöhög kan bjuda på så mycket motstånd och hålla fast bakbenen så. Tänk så tokigt det kan bli.

Jag har inte koll på hur länge sen det var jag skrev nåt här. Jag har haft fullt upp, och det ska ni vara glada för. Jag har fått reda på 2 betyg, och båda är MVG. Nu är det ok att gratulera. Imorgon slutar skolanoch på kvällen sen ska jag hem till M. Tror det kan bli jättemysigt. Nej pappa du ska inte bli morfar än på ett par år, det är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0