Alltså nej, nej, bara nej.

Yuck.
¤ Jag kom just hem från affären. därinne möttes jag av en mindre trevlig syn. En pojke, kanske något år äldre än jag. Vid panten. With pants.
¤ När jag kom ut kom två kraftiga herrar gåendes mot mig. De såg ut som typiska MC-knuttar.
¤ En annan dag gick en man en barnvagnspromenad.

Vad har dessa personer gemensamt?

Jo, ingen av dem bar tröja.

Vad är det som gör att vissa människor av manligt kön gärna blottar sin överkropp offentlig? Vad?! Det finns situationer då man kan skippa tröjan. Hemma. I duschar/omklädningsrum. I simhallar. På stranden. Ev. på landet. Inte i "innerstan" (om man nu kan säga att Åtvidaberg har en innerstad, men centrum iaf). Helst inte i normala offentliga sammanhang heller. Jag ger blanka sjutton i om ni är snygga eller inte, i vissa sammanhang är det inte okej. Även om ni är sjukt snygga, så nej, nej, bara nej.

Vad skulle man tänka om en tjej gick omkring i BH eller en liten bikinitopp (OBS MINIMAL) på stan eller i affärer? NEJNEJBARANEJ. Inte helt osannolikt skulle orden "slampa," fjortis" eller "hora" svischa förbi i huvudet.

Sveriges befolkning; Vänligen bär tröja.


Kommentarer
Postat av: sofia

Precis det där har jag suttit och tänkt på, stört mig på hela sommarlovet xD

2009-07-15 @ 00:28:32
URL: http://sofiajagsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0