Skitlördag-

Hade allt gått som jag tänkt hade jag suttit i bilen nu på väg hem från mantorp med hästtransport efteråt. Tyvärr blev det inte så. När vi skulle gå mellan stall och transporten imorse var ponny inte helt fräsch. Travade lite med honom på vägen och gick en liten skrittpromenad på 10 min ifall det bara var nattstelhet. Men icke. Det är ingen rejäl hälta, men tillräckligt för att jag inte ska vilja iväg och hoppa idag. Så ah, ingen mönstring för ö-teamet idag. Känns tråkigt, men viktigast är ju att ponny mår bra. Och mår, det gör han verkligen. Kan meddela att han nu är mer gråbrun än vit, och väldigt nöjd med det. Ska ta in honom en stund framåt eftermiddagen och borsta rent honom, även fällskrapa lite. Sen ska all utrustning få sig en omgång idag hade jag tänkt, den är... inte direkt ren. Åtminstonde lädret jag använder ofta ska göras rent, och nya tränset ska jag prova till och göra nya hål i. Antar att jag håller mig sysselsatt i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0