vad är hönan och vad är ägget

Snart är det omvalsperiod. Ni som ska välja gymnasie, tänk över det noga. Jättenoga. Jag själv borde engagerat mig själv lite mer i gymnasievalet. Tänkte väl typ att en skola nära, med ridprofil, kalasbra?
Det är inte bra. Känner mig väldigt bortviftad och ignorerad av skolan, nu kanske nån tycker att jag är en bortskämd skithög som vill sitta och rulla tummarna medans nån annan gör allt jobbigt åt mig? Fine, har pratat med lärare, mentor, rektor, kommit med förslag och alternativ, allting har sågats bara för att de flesta faktiskt inte har någon som helst lust att hjälpa. Kan knappt räkna hur många gånger jag berättat för ngn som jobbar på skolan att min skolsituation är KASS men fått bara massa tomma ord eller rena nedvärderingar tillbaka? Folk som säger sig förstå och vilja göra bättre, men tycker att jag är genuint lat? förihelvete.

Som tjej på teknik var det ju självklart att jag jättegärna fick synas när skolan skulle presenteras för nya elever och så, men efter ett tag sa jag ifrån. Jag kan inte stå och säga att skolan är asbra och "komigen nu tjejer, välj det här" för det vore att ljuga nån rakt upp i ansiktet, och det gör inte jag. Tack och lov respekterades väl det iaf. men såklart, de vill väl inte att jag ska stå och säga som det är. som jag upplevt facetten, det önskar jag INGEN. VÄLJ INTE DET HÄR, NÄR DET FINNS SÅ MYCKET BÄTTRE.
snart är det omvalsperiod. Utnyttja den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0