bus och så

typ i.. förrgår? bytte jag järn i gamla hoppsadeln. Nu sitter den som en smäck. Typ. Red iaf ut och gjorde lite galoppintervaller, han var jätteladdad. Men ja. Fin och handbromsen fungerade och så. Har börjat se chester som en bil. Tänk att tyglarna är handbromsen (vilket det typ är). Ibland tar han tag i höger tygel när jag bromsar och snurrar runt. En äkta handbromssladd alltså.
dagen efter det, igår alltså, skrittade jag bara ut en jättekort sväng, mådde ap-kasst och sov bort halva dagen. Hann rida mammas häst också.
Idag skrittade jag en lång sväng och galopperade lite, kanonfin! skrittade hem igen och hoppade lite 5½, Chester fattar inte ritkigt vitsen med att trava mot hinder. Det är ju roligare och mindre jobbigt att galoppera? FFULLT ÖS MEDVETSLÖS. Men han var riktigt fin och inte alls särskilt springig, förutom mot lilla för-hindret. Hade en ganska bred oxer ut, typ 80 cm hög och minst lika bred, kanske mer ändå. Fick några riktigt fina språng i alla fall, höjde upp en gång också och åh, fin ponny. Nu är det bara att fortsätta bygga muskler och lydnad så. Får se hur det blir med dressyr i år... lovade ju mig självnär jag köpte en DRESSYRTALANG att jag skulle ut och tävla dressyr innan vår tid ihop tar slut. Åh, blir galen. Är ju ett tag kvar till tävling, men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0