vår!

tänkte att eftersom det är varmt och så idag kanske snön försvunnit ifrån skogsvägen? Gissa vad, det hade den inte. Blev kondition idag alltså, skritt en timme i djupsnö. Varvat med isgata. Jag har ju blivit största tönten på sistone, törs ABSOLUT INTE rida om det är is. Så fick hoppa av typ 3 ggr och var skitfjantig och bromsade honom masor så han inte skulle gå för fort över isen och halka omkull...
och chester typ "men kom nu fåntratt här går skiiiiitbra att gå!
Fick hoppa av på ett anant ställe också, var vatten somforsade över hela vägen, typ en meter brett. Det var INTE OK tyckte min häst. Så då hoppade jag av och gick igenom, och stackars rädda kraken hoppade efter. Jätteförsiktigt. Fina häst.

Nåt jag inte tänkt på var att HELA SISTA NERFÖRSBACKEN som är typ en halv kilometer var också isgata. Nice. Försökte mig på att gå i skogen istället, slutade med att vi stod överst på ett berg och inte fattade hu rvi skulle komma ner? Gick bra till slut i alla fall... och chester blev jättegosig av att jag gick med honom i skogen. Ska nog börja skena runt i skogen avsuttet lite oftare, bygger ju typ allt möjligt. Hästens muskler, min kondition och framför allt, bandet mellan oss. Kan inte sluta tänka på hur fin ponny jag har. Känner mig typ nykär, som första sommaren vi hade. Då jag typ NU JÄKLAR FIXAR VI DET HÄRA. Precis så känns det nu också. Visst, behöver de ett dressyrekipage, vi är på. Kan ej garantera resultat, men vi är på. Behöver de hoppning? Vi tar två. Typ.
Sa jag hur fin han var igår när jag hoppade? Kalasponny.

Kommentarer
Postat av: Linnea op de Weegh

Har du inga broddar eller tycker du att de är obehagligt ändå?

2011-03-26 @ 12:35:30
URL: http://polze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0