poff i marken!

stort tack till ni som faktiskt följer bloggen, jag menar, jag uppdaterar ju ofta o så.... höhö.

iaf, igår skulle jag ha dressyrträning på kvällen... och tog inte med chester, för det kunde vi inte, så jag skulle ha lektionshäst... och ingen ridlärare fans på plats, eftersom Lina hade ridit ut med gruppen innan oss, så jag bestämde mig för att välja häst själv... och Madicken, Samina och Liam hade gått minst... Madicken kände jag att jg kunde avskriva ganska direkt, eftersom hon är stallets minsta och jag skulle kuna rida henne utmärkt med rullskriodskor på fötterna... så liam elelr samina?

liam är roligare, men samina skulle behöva en dressyrlektion extra... så det fick bli hon. så när jag skulle skritta fram hamnade jag liiite bakom de andra, jag såg just Izac gå runt kanten på ridhuset när Lina kom med hela utterittsgruppen och jag pratade med henne lite om jag kunde ha samina osv... så skulle jag vända ifrån ledet, och med framdelen en halvmeter ifrån tidigare position kommer samina på att "ojoj, nu kommer jag bli ensam" och stegrar... van som man ör efter olga, höhö, så styrde jag ner henne, och så var det inte mer med det... sen skulle jag göra om, för att hon inte skulle hålla på sådär... och dumma sig. då blir hon helt galen och ställer sig sjukt högt, och jag faller av´, rakt ner i backen på min högra skuldra/axel/arm...

med armen helt bortdomnad reser ja gmig, går fram till hästfan som är förskräcklig i huvet, och leder ner henne, sedan går vi upp till ridhuset igen, och därinne är alla andra. jag hopper upp och inleder en lektion som kommer bli jobbig för mig... liksom, hurra, en häst på 170, stel som en planka och lika vändbar som en finlandsfärja. let the funny part begin. jag som är van vid min lilla arabvalack som vänder på en femöring ^^.

MEN! hör och häpna!
Finlandsfärjan gick på tygeln, och slappande av sista kvarten!
hon var jämförbar med en normal ridhäst!

var det nån som trodde mig?
det var sant!
och jag är sjukt förvånad själv.

min arm mår typ bra nu iaf, jag har ridit o grejat idag, och cherri går kanoners, tack vare Carina Möller-träningen i måndags.

Att göra:
-tvätta till tävlingen (inkl. smörja)
-smsa charlotte
-börja röja och renovera huset jag ska ha i sommar
-lite läxor så jag slipper kvävas i läxhavet sen när skolan börjar
-duscha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0