En annorlunda julblogg

Jag vet inte exakt hur många från teknikcollege som följer min blogg, men om ni sett mig springa runt i verkstaden med en skitkonstig metallgrej, eller kanske sett erik stå och bända på den, så vet ni vad detta inlägg ska handla om. Sagan om mitt bett

Jag köpte ju ett pelhambett på strömsholmstävlingarna i somras, kom hem och provade det och... insåg att min häst hade för mycket tänder. för bred helt enkelt. Jag tog med bettet till verkstaden och bad min lärare om hjälp. Han fixade bettets överskänklar så de inte klämmer längre, och jag fick hem bettet strax innan jullovet för att testa för andra gången, och vet ni vad. Min häst trivdes något otroligt bra. Han går på tyglen som en liten klocka, och gångarterna kom verkligen tillbaka. Helt fantastiskt. Verkligen. Toppen. Underbart.

Tidigare denna morgon red jag några minuter. I grimma och grimskaft. Japp. Det gick bra. Väldigt bra faktiskt. Chester trivdes som ett barn när tomten kommer, och jag testade det där med att hoppa barbacka, något jag inte gjort förut. Ni som sett min häst vid hoppning vet varför. Det vore lite som att vilja begå självmord. Idag var chester dock kanonfin, och jag kände att jag nog kunde ramla mjukt i all snön om det ville sig illa. Så galopp och hopp över hinder, i grimma och grimskaft. Härliga härliga ponny.

Imorgon ska jag rida ordentligt, med sadel och träns. Fast jag ska vara tidseffektiv, vilket jag inte är så bra på, för på eftermiddagen ska jag till M igen. Det känns som om det var länge sedan sist. Jag funderar på att ändra relationsstatusen på FB, men nä, det får vänta till imorgon. Internet är lite segt idag.

Underbara underbara ponny. Med Pippi Långstump på ryggen.


Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Härlig blogg du har! :)



Kolla gärna in min HÄSTBLOGG: http://frejalindskog.webblogg.se

2009-12-25 @ 12:23:29
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: frida

fin bild:) gillar din blogg , om du vill kan du vara med och tävla på min blogg om att bli veckans blogg

2009-12-29 @ 01:08:40
URL: http://friid0a.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0