marsvinsutställning...!

idag åkte jag o mamma till linköping för att jobba lite på marsvinsutställning, men när vi kom dit behövdes vi inte ;o så vi gick mest runt och tittade på alla djuren, typ 100+ marsvin :) vi hade pratat med en uppfödare innan, eller ja, mamma har ringt till flera, för vi behöver en ny teddyhane. så, vi hade tingat en av pernilla holmbergs, Abbylines har hon. så, vi stod länge o väl och valde mellan den hon då tyckte var bäst, och hans helbror. öhm. haha vi visste verkligen inte vilken vi skulle ta, så kom några andra duktiga uppfödare och gav sin opinion. en råkade vi börja snacka häst med, och herrejisses :O han har varit tillsammans med min förra ridlärare, fött upp sveriges tredje bästa gångartshäst, halvblod... och femte bästa... öh. massa bra tips till hingstuppfostran!

iaf. vi köpte en teddyhane från abbylines... som vi döpte till ypsilon ^^ så, nu har vi Abbylines Ypsilon gåendes hemma i en bur :) när vi just köpt honom var det gurkätartävling, så då ställde vi upp :) men han var så skärra och chockad och allt, så han hann inte ens börja förrän en annan redan ätit upp :( w/e han var söt :)

det var även en drive-in-petclass, inofficiell, som han fick vara med i.... och hon som dömde ba "oj vilken sötis, han var ju jättesöt, vilka vackra ögon... typ :) jättefina ord :) fick en rosett för att vi var med xD

sen var jag domarsekreterare åt minna thomé. först dömde hon skinny.... öh. jag vill INTE ha en skinny längre. dom var lite öckliga, så jag satt o höll emot kväljningar xD medan jag skrev ner det hon sa :) sedan kom vi till "min" ras, teddy.
dom var fina, alla faktiskt :) såg vanligaste felen osv. FÖRRESTEN! corren var där, och eftersom jag inte her corren kan väl nån hålla utkik efter marsvinsreprotage på måndag? han fottade 2393984823 kort hos minna o mig, vill veta om jag är med i tidningen... igen xD

nej, men jag vill läsa artikeln. nu ska jag kolla fördigt på melodifestivalen. detta inlägg är flummigt, men så är det ju min blogg också:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0