Asiatiska barn

är så söta. Vi hade ponnyridning för en dansk familj idag. Chester var barnponny och Tanja var föräldraponny. Det var ganska lyckat, förutom den lilla del, att de danska barnen hade grymma problem med att förstå mig. Jag kan inte minnas att jag någonsin haft problem med att förstå norska och danska, så jag blev lite chockad, liksom, kan jag göra något när hon inte förstår vad jag säger när mina standardrepliker i situationen är:
"så, nu håller du i dig antingen i sadeln *peka* eller i tyglarna *lyfta på dem* såhär håller du. *pilla på barnets händer tills hon håller dem rätt*"
"Ska vi börja gå?" - här kan ni ju förstå, hon ser oförstående på mig, och jag kan inte komma på några fornsvenska synonymer. Lyckligtvis står hennes pappa och filmar, så han avbryter för att översätta åt mig. Efter några varv brukar jag fråga hur det går, om dt känns bra osv. Vet ni vad, jag struntade i det.

Jag gick runt lite planlöst på åkerna medan hennes mor travade runt på nordsvensken. efter ett tag bytte mamma av mig, och frågade pappan om flickan ville trava. Så fick mamma jogga runt lite, och se till så flickstackarn inte åkte av. Hon stannade och hoppade av så var det nästa tjejs tur, hon skrittade bara. Tack och lov.

Jag var såklart gott föredöme ur säkerhetssynpunkt, ledde häst i foppatofflor (klogs på danska) och shorts. Och tröja.
Jag sprang in och tog på mig ryttarhoser och red min pärla. I dressyrsadeln. Utan stigbyglar. Jag hoppade lite. Jag har saknat det.

Nu har jag utelämnat fakta. Jag var god förebild ur säkerhetsperspektiv, ty jag red med klogs. Eller kløgs kanske, vet inte. Whatever. Jag lyckades ha riduppehåll fyra dagar. Happy snap for me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0