Snartsnartsnart

borde min sadel komma :)
måste köpa nytt träns då också, och kanske benskydd? Har ju allt svart nu men eftersom jag ska ha en brun sadel och tycker att det är SÅ FULT att ha olika färg på utrustningen så... Men haha, jag lär väl bli så illa tvungen att rida omatchat ett tag i början. Har inte helt bestämt mig för vad för nya grejer jag ska ha, men tror det blir ett remontträns och en lädersadelgjord... Kan dessutom LOVA att det inte blir läderbenskydd, tycker de ser klumpiga och fula ut. Nån som har tips på snygga senskydd i syntetmaterial, i typ mörkbrunt?

Funderar ändå lite på, ser det konstigt ut med brun utrustning på hästen och svart på ryttaren? Eller det spelar ju egentligen ingen roll, kommer ha svarta stövlar och svart hjälm hur eller som. Ska också försöka se till att prova ett oledat tränsbett också, eller kanske ett jaktkandar? Man får ju inte tävla på dubbla tyglar på pelham, och ser lite löjligt ut att inte använda nedersta ringen... Men det får väl gå :)

Idag ska jag åka och rida en häst också, får se ifall vi passar varandra eller inte. Har ju träffat hästen förut men aldrig ridit. Det blir spännande! Kanske åker jag av för första gången på 3 år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0