Chester


Det här är min ponny Chester. Han är född 98 och importerad från Holland av familjen Fernberg/Ektorpets dressyrstall. Han passade inte för deras verksamhet och såldes därför. På sportlovet -08 åkte vi på provridningsrunda, Chester var tredje hästen jag provade, och jag var fast. Hur söt som helst, sjukt snäll i hantering! Lite svår i ridningen, men vafan tänkte Emily, nyss fyllda 15. Ägaren var imponerad, jag var fast, och den femte mars 2008 blev han min.

Första halvåret ägnades åt att rida ihop oss. Då fick jag hjälp av Charlotte, och det fungerade bra. Vi tävlingsdebuterade i Rappestad under deras meeting den sommaren, med helt ok resultat, 0+4 och 0+0 tror jag :)
Året därpå red jag i div 3 laget för Åtvidabergs ridklubb, och Chester levererade nolla efter nolla i lagklasserna. Och en sjujäkla tid, jag red nog störst vägar men fick ändå 10 sekunder bättre tid i grunden i finalen? Knas.

2010 har jag ägnat åt att enbart rida till och muskla upp honom, utan sadel så han kan bredda sig och muskla på sig utan att en sadel hindrar. Det har gått super, han har blivit stark i kroppen samtidigt som jag fått enorm balans :) Nu har jag äntligen hittat en ny sadel som passar när han musklat till sig, min gamla passade i början men han ändrade form sedan dess...

Mina mål för chester under 2011 är att han ska göra flera godkända rundor på LD. I ok tempo, så han verkar lugn i huvudet. Jag vill också starta ett dressyrprogram med honom, för rutinens skull :) Självklart vore det najs att gå upp i klasser till LA under året, men jag vill inte klassa upp för fort. Viktigast är att han är tillfreds med uppgiften han ställs inför.

I stallet är han världens snällaste, ett litet barn kan göra vad som helst, rykta, duscha, gå ut och gå, lasta... En ängel alltså. Min fina ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0