Jag blir så trött

Ibland.

Det är väldigt svårt att skapa god stämning och atmosfär på ett ställe, om inte alla vill åt samma håll. Vistas man i ett kollektivstall är det vanligt folkhyfs att bete sig ok mot alla man möter där. Och dom man inte möter. Det fungerar inte att en liten grupp människor kör sitt eget rejs för att de är veteraner. Nä. Trevlig ska man vara mot alla. Inte otrevlig i alla fall.

Jag gillar att det gått så långt att jag inte längre vill åka till stallet vissa dagar. Igen. Det är inte första gången det händer liksom. Nä, vissa människor förstår jag mig inte på. De där små grupperna borde ha eget stall på gården, där de kan ha sina egna regler. Blir totally kräääzy.

OBS detta riktas inte till en viss grupp, utan till alla. Kom ihåg hur viktigt det är att faktiskt vara en god förebild, både barn, unga och vuxna. Speciellt vuxna. Acceptera att alla inte gör på ditt sätt. Alla gånger nån gör fel behöver man inte ens bry sig. Särskilt inte agera extraföräldrar åt ALLA barn och uppfostra ALLA. Många behöver stallet som en sorts frizon, utan att behöva vara rädd för en tillsägelse från någon de knappt känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0