Jag har haft mina första lektioner

Och det gick superbra. Om vi bortser ifrån att en unge blev ledsen, hoppade av och åkte hem, en häst såg ofräsch ut, jag glömde övningen lite, drog över massa, gjorde hästbyten pga kolik och DESSUTOM blev utsatt för påhopp. Ja. Nu är jag inte säker på vad jag ska säga längre, men jobbigt och onödigt med påhoppen.

I övrigt är lektioner superkul att ha, speciellt när man ser att eleverna tar till sig information, eller övervinner lite rädslor! Jag fick en extremt hopprädd människa att ta sig över ett hinder där bommarna var i luften, det gjorde min dag lite, och vägde upp det dåliga! Tänk vad erfarenhet man får, allt det där som hände på en och samma dag! Tänk då de som jobbar som ridlärare VARJE dag, vad de hinner med för konstigheter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0