ok nu är jag förbannad också

Dock är det mer allmänt nu. Antar dock att ett par personer kommer ta åt sig lite extra, men det lär väl bara vara bra.


MEN VEM VAR DET SOM LÄMNADE KVAR EN LONGERLINA UPPE I PADOCKEN + INTE MOCKADE EFTER SIG?
Det kunde ha slutat illa. VÄLDIGT ILLA. Tror inte jag behöver förklara vidare vad som hänt, tänk själva.


Nu ska jag vara moralkärring.
När man har sin häst uppstallad i ett större stall med fler hästägare i, då MÅSTE man hålla ordning på sina grejer. Verkligen måste. Speciellt om hästen står på en anläggning som har ridskoleverksamhet. Är alla dina grejer på rätt ställe, de mer värdefulla inlåsta i sitt skåp, så försvinner det knappt något alls. Ligger däremot ett par benskydd och skräpar här, en borste där, osv, så är det såklart lättare att de försvinner.

Jag stör mig på att en del är så jävla slarviga på ridskolans stall. Nu pratar jag enbart om privathästägare. Det finns ingen anställd på ridklubben som har som jobb att städa efter er. Det är mest andra i stallet som plockar undan just för att det faktiskt ser för jävligt ut. Dessutom går personalen och städar som fan också, skulle de skicka räkning på det skulle ni nog inte vara så katiga sen längre. När ni köper egen gård, och har ett eget stall ni själva är stallchefer i, kan ni drälla grejer bäst ni vill. Sålänge det inte är en säkerhetsrisk för hästar och människor (VILKET NI FÖRIHELVETE ÄR JUST NU). Men sånt bryr ni väl er inte om. Nä. Ok.


Nej, skönt att flytta. Slippa behöva ta del av folks konstiga värderingar, slippa bli bedömd av alla när jag rider, sitt upp själva får ni se hur jävla lätt det är att rida min häst, dom flesta av er lär flyga av som vantar. Och ja, jag rider med hjälptyglar. Jag kan hantera det, vet vad jag gör OCH har fått råd att använda av bland annat Lisa och Karina Möller. Vad är problemet för er? Att min häst är mer väluppfostrad från marken än de flesta andras? Jag blir så grymt trött på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0