hästest

~ Hästarna ~
Första hästen du red var: ofta jag minns... :)
Hur gammal var du när du red för första gången: minns när jag var 5, ponnyred säkert innan också
Vad hette din första älsklingshäst: Miranda
Hur många älsklingshästar har du haft: ganska många... nånstans mellan 5 och 10?
Vad hette alla dom hästarna: Miranda Evita Salvi, Boris, Orla, Loulou, Vendela, Emma, Somolli Road, Chester(och alla mammas såklart...)...
Vem är din älsklingshäst nu: Chester och boris och nya
~ Din älsklingshäst
~Din älsklingshästs favorit... (väljer chester he he) 
... Sysselsättning: jobba och äta
... Ämne (hoppning, rida ut, dressyr osv.): Han gillar allt sålänge han får massa uppmärksamet
... Godis: Gröna melassgodisburken,
... Foder: dunno silage kanske
... Hästkompis: Han blev kär i Izac och så gillar han Storebror väldigt mycket.
... Hinder: Stora hinder med markerad marklinje, gärna massiva typ mur/stock osv
... Gångart: Går bäst i trav men galopperar helst

  

~ Utrustning ~Hur många ...

 

... ridbyxor har du: åh haha säkert 8 kanske tio
... hjälmar har du: 2 jag använder, 2 "avlagda"
... spön har du: dömånga, vet faktiskt inte
... ridvästar har du: 3, fast borde sälja 2 eftersom dom är för små
... ridskor har du: 1 och ½, tror inte mina gamla räknas som skor längre ;)
... ridstövlar har du: Snart 1 par, håller på med mitt egna märke också så snart en jävla massa stövlar ;)
...grimmor har du: minst fem för många iaf
...träns har du: vet inte kanske 5 till bara chester
... sadlar har du: 3
...täcken har du: asmånga fleece men ett vinter, två regn..

Vilken färg var dina första ridbyxor, om du kommer ihåg: Marinblå eller beiga
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: 2 blårutiga likadana, 2 gråa med svart helskoning, lila, blå helskodda, bruna, blårutiga, sen har jag 2 par till jag inte använder som är blå och mörkgröna... och så två par vita

 Vilken färg var din första grimma: grön
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [x]
Passage [x]
Tölt [ ]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på en hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ fälttävlanskort nästa?]
Tävlat i någon annan kategori [x]
... en fjording [x]
... ett arabiskt fullblod [x]
... en blandras [x]
... en welsh [x]
... en tinker (irish cob) [x]
... en shire []
... ett engelskt fullblod [x]
... en connemara [x]
... en dartmoor []
... en islandshäst [ ]
... en shetlandsponny [x]

 Din ridning ~

~ Vad har du gjort inom ridningen ~
~ Hästraser ~
Jag har ridit...
Haha vem har koll på alla raser? :S

 

Rider du på ridskola: Ja
Isåfall, hur många gånger i veckan: 4 i en dressyr o hoppgrupp på kvällen + samma fast gymnasiet
Har du medryttarhäst/ponny: ney
Isåfall, hur många gånger i veckan:
Har du häst/ponny på foder: Imorrn ;)
Hur ofta rider du honom/henne isåfall: Lär väl bli 4-7 dgr/vecka beror väl på vad jag gör och så 
Har du medryttare på honom/henne: nä
Har du egen häst: ja

Har du tävlat med någon av dessa hästar ridskolehäst,medryttarhäst, fodervärdshäst eller egen häst: alla utom medryttar-

~ Dina avramlingar ~

Hur många gånger har du ramlat av: kanske 50, hade en vild b-ponnytid med 18 "avglidningar" på en dag, kanske räknas 1/6 av dem som riktiga...

När och på vilken häst ramlade du av på första gången: casper tror jag, vi höll på att lära oss galoppera och jag var ju så jävla duktig och kunde vända över i galopp, trodde jag ;D Det kunde jag inte och åkte av in i sargen i gamla ridhuset, för det var på den tiden, och blev nästan överriden av en tjej på dollyponny. den tjejen köpte jag senare chester av, tänk vad liten världen är ändå...
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt: Haha ja
Hur såg din roligaste avramling ut: enligt mamma gled hästen ner med framhovarna i ett hål (b-ponnyn jag inte hade mkt kontroll på), jag åkte av, gjorde en kullerbytta och landade som en groda på marken. :P

Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: grät i början, för jag blev rädd eller ngt men nu har jag ju typ slutat åka av så nu blir jag mest förvånad och börjar skratta... om jaginte gör mig illa såklart.

~ Upplevelser till häst ~
Har du ridit långritt med övernattning: nja, planernar en med Agnes i sommar kanske..
Har du ridit långritt med fika: Japp
Har du ridit islandshästar på turridning: nej
Har du gått på ridläger: ja
Isåfall, vilket av alla ridläger är bäst: vet inte, gillar inte så mkt...
Har du ridit utomlands: nej


Dressyr
[x] Du har fått en häst att jobba i önskvärd form
[x] Du har ridit i öppna, sluta, fram- och bakdelsvändning
[x] Du har gjort en galoppfattning från halt
[x] Du har gjort ett galoppombyte
[/] Du har ridit en galoppiruett (suuuperstor, räknas knappast som piruett...)
[ ] Du har ridit i piaff
[x] Du har ridit i passage 
[x] Du har tävlat mer än en klubbtävling/clear round

Hoppning

[x] Du har hoppat med över 10 hästar
[x] Du har hoppat 50 cm
[x] Du har hoppat 70 cm
[x] Du har hoppat över 1 meter
[x] Du har hoppat studs
[x] Du har hoppat en kombination
[x] Du har hoppat ett stigsprång
[x] Du har hoppat en oxer på över 1.10
[x] Du har tävlat mer än klubbtävling/clear round

Western
[/] Du har ridit western
[ ] Du har gjort en slide stop
[ ] Du har gjort en spin
[ ] Du har ridit en trailbana
[ ] Du har ridit ett reiningmönster
[x] Du har ridit på en hand
[ ] Du har ridit roping

Uteritt
[x] Du har ridit på långritt
[x] Du har galopperat över ett fält med andra ryttare och hästar
[x] Du har ridit ut med fika
[x] Du har sett djur som älg, rådjur, harar m.m. vid uteritter
[x] Du har hoppat över fallna träd, stenar osv.
[x] Du har haft kapplöpning med ett annat ekipage och vunnit
[ ] Du har ridit och sovit i tält

Skador
[X] Du har ramlat av och skadat dig
[x] Du har fått ett stort blåmärke när du ramlat av
[x] Du har flugit av på ett hinder
[x] Du har gått omkull med en häst
[ ] Du har brytit något när du ridit
[ ] Du har svimmat när du ramlat av

Frihetsdressyr
[x] Du har löslongerat en häst
[/] Du har ridit en häst utan någon utrustning och den har lyssnat på dig
[ ] Du har fått en häst att lägga sig ned
[ ] Du har ridit i spansk skritt
[x] Du har suttit på en häst som stegrat på kommando
[x] Du har fått en häst att galoppera efter dig

Utrustning
[x] Du har ett par ridbyxor
[x] Du har en egen hjälm
[x] Du har en säkerhetsväst
[x] Du har fler än ett ridspö
[/] Du har ett par ridstövlar
[x] Du har fler än tre träns
[x] Du har en dressyrsadel
[x] Du har en hoppsadel
[x] Du har en allroundsadel
[ ] Du har en westernsadel
[ ] Du har en bomlös sadel
[ ] Du har en spansk sadel
[x] Du har ett par benlindor

Hästar du har:
Gjort galoppombyte på: Chester, Orla, anntess, lulu
Ridit i piaff: CH
Hoppat över 1 meter: Ch, orla, typ alla stora lektionshästar, Cider, alina, boris (förstår inte hur det gick till men...)
Tävlat: väljer att bara ta lokalt om jag ska komma ihåg alla... boris, emma, cider, Mountainstown sierra twilight, minou, loulou, samina, orla, chester, har för mig att det är ngn mer jag ite kommer ihåg nu, störande
Ridit trailbana på: -
Ridit på en hand: typ.. alla?
Ridit på långritt med: sester och olga och boris och krumme m. fl.
Tävlat på skoj i kapplöpning med: chester olga boris
Ramlat av från på ett hinder: boris..
Ridit utan utrustning: chester
Ridit i spansk skritt: -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0