oro och regn

uusch. Jag var SÅ orolig i morse, det regnade så C fick ha täcke ute eftersom han inte ska bli kall efter behandlingen. HAN GICK OJÄMT. Det händer inte. Min häst är aldrig nånsin halt. Han vet inte vad hälta är. FYFAN. Sen kom jag på att veterinären sa "efter tre-fyra dagar kommer du undra vilken lastbil det var som körde över dig". Chester är alltså i det "ömma" stadiet nu. Så hatar han täcke också. Det är typ det värsta han vet. Tyngden av det på ryggen, bogen som hindras i sin rörelse (för det gör den med 100% sannolikhet på ALLA hästar), det tycker han inte om. Tänkte att jag ändå inte kan göra ngt åt hältan idag, vet. sa att det skulle vara normalt att han var lite risig idag och imorrn så. På eftermiddagen när det slutat regna tog jag av täcket och då gick han inte det minsta orent. Lite morgonstel alltså bara. Men usch så orolig man blir.

Idag har en del av Tjocka Släkten varit här. Knasigt att kalla dem tjocka då de absolut inte är det. Men ja. Fika. Fika. Lite mer fika. Mat. Glass. Samtal. De tycker också att min skola har lite lång startsträcka på hjälpinsatser. De är också överens om att det inte ska ta åtta månader för en lärare att BÖRJA fixa en dräglig skolmiljö. Men det gör det tydligen. Vi pratade också om ev. skolbyte. Västervik ligger nog närmast till hands då min jättesnälla moster ska jobba där nästa år. Talade även om andra alternativa ställen men känns som om lite mer kontakt måste finnas först. Vet inte hur det blir, känns inte rätt att jag ska börja ettan igen på en annan skola för att min egen förstört. Mammas moster tyckte att rektorn gjorde en blunder värd att omnämnas i historieböckerna när denne gav order om positiv särbehandling. Jag undrar hur han tänkte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0