Service

Idag har världens bästa veterinär varit här och klämt på min häst. Omdöme: Det är en jävla bra liten häst du har här, men jag förstår att du haft problem med den, det här är grejer som i princip varannan häst har.

Nu är höften och käken loss, och nytt träningsschema uppställt med hans hjälp, så nu ska det bara bli bättre. Ingen ridning närmaste veckan, eftersom han fått lite kiropraktik, däremot massa massa massa promenad och tömkörning.
Det känns väldigt bra att veta att han är helt frisk, enligt vetrinären jätterörlig i ryggen och nu när låsningen är borta har riktigt bra anlag för samling. Så ska vi bygga lite muskler runt bogarna så har vi dressyrponnyn förra ägarna ville ha, inom inte allt för lång tid. Bara vi har lite tålamod och jobbar metodiskt. Bommar på volt varje dag på väg till hagen. Tömkörning. Trickträning! Awesomeeeeeeeee.

Hatar känslan av att detta inlägg kommer förvridas i huvudet på andra hästägare till något långt mer negativt. Ogillar att alla ska tycka så mycket inom ridsporten. Det är ju inte direkt så att jag piskar fram en häst med hälta, eller överfodrar en känslig häst, eller svälter ner dom eller ptja. Bara slår den för att. Jag tror de flesta strävar mot samma mål med sin häst, att ha en nöjd och glad häst, som är i balans och tillfreds med omvärlden. Börja med att rannsaka dig själv, innan du klankar på mig. Mvh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0