igår

Igår red jag dressyrträning på Lou Lou, vi jobbade mycket med förvänd galopp och jag valde att utöver det rida massor skänkelvikningar för att få honom loss och mjuk. Förra gången bar jag i princip runt honom i handen i 40 minuter, var knappast kul för varesig honom eller mig. MEN. Nu har jag en plan på hur jag ska rida på framridningen på lördag. Skänkelvikning skänkelvikning skänkelvikning. Övergångar och skänkelvikning. Haha jag börjar bli nervös, förut blev jag aldrig nervös utan gick alltid in med inställningen "ok nu ska jag vinna igen". Haha. Sjukt självsäker, men så vann jag också varje tävling jag ställde upp i i över ett år? SKRYT SKRYT. Det var egentligen bara för att jag matchade en häst väldigt bra som ingen annan ville rida, så jag typ bara sparkade på och styrde runt så gick det väldigt snabbt och felfritt ^^. Ganska mycket tur, men kul var det :)
Haha nu gled jag ifrån ämnet en bit. Nu i alla fall så vet jag att jag inte kan gå in på banan och vara lika säker längre, jag har ingen aning om vilka andra som tävlar och hur välridna deras hästar är. Så tajmar jag min egen ryttarsvacka och den här tävlingen så jääävla bra. Sämsta möjliga utgång på tävlingen: Jag rider fel väg, hänger i handen och sparkar med benen och sitter som en hösäck. Och glömmer programmet igen. Bästa möjliga utgång: Jag kommer ihåg programmet jättebra och har lyckats få hästen mjuk och fin på framridningen och sitter bra och inverkar bra, på en häst som är jättesamarbetsvillig. Så vill jag ha det. Lägger upp en plan för det fram tills nästa torsdag, så har jag "genrep" då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0