kritik på mitt träningsupplägg.

Ja usch vad elak jag är, som hoppar 30-40 cm (eller diken/vattenpölar) med min häst flera dagar i veckan, skäms på mig.

Tyvärr (för din del) tror jag att en häst håller bättre för gymnastikhoppning/skogshoppning på skitsmå bommar, stockar, pinnar, vattenpölar flera dagar i veckan, i ett relativt lugnt tempo, än att gå dressyr/skogsrundor alla dagar i veckan utom EN, som man hoppar 1 meter banhoppning i överljudsfart (som min häst har på den höjden). I min värld blir slitaget större ju större hinder man har, speciellt om hästen inte orkar eller kan bära sig i en lagom lugn galopp.
Man ju inte direkt kalla 30 cm för hoppning, det är ju bara ett galoppsprång över en stock, i ett bra tempo. Jag rider dressyr med upphöjda bommar, ungefär.
Förstår att du är anonym, ingen normal människa kan stå för ett sånt uttalande utan att skämmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0