HÄsTäsT

Skriv om hästen som du fördriver mest tid med!

Namn:
Chester

Smeknamn:
Skrutte, killen (bästa fantasin yeah)

Ålder:
12

Kön:
valack

Ras:
Ridponny, korsning arab/welsh kanske?

Mankhöjd:
~147

Färg:
skimmel med bläs :)

Träning

Tränar Hoppning
Hoppar jätteofta, men bara gymnastikhoppning/nån pinne i skogen :) 

Tränar Dressyr
Jämt.

Tränar NH
inte så att jag bestämmer att "idag ska jag träna nh" utan det blir liksom varje dag lite. Måste ju hålla honom väluppfostrad

Tränar för instruktör

Näe. Kommer kanske igång med det snart igen
Utrustning

Rids med martingal

gjorde förut, men tog av den när jag märkte att det inte spelar nån roll om den är på eller inte

Rids med snodd
ibland.

Annan hjälptygel
graman ibland

Benskydd
senskydd ibland, "terrängskydd/snabblindor" på frambenen när jag rider dressyr. Boots ibland när jag hoppar

Benlindor
mkt sällan, kommer kanske börja med det mer när jag åker på träning

Sadelpadd
nono

Vanlig bett
har tredelat och odelat pelham, trivs bäst på pelhamets form just nu

Bettlöst träns
aa, men använder väldigt sällan. Vill få effekt av tygeltagen och få igenom dem, inte bara bromsa och styra som det lätt blir på honom med hackamore annars.
Pullargrimma
haha ja, tills jag klantade mig så den gick sönder

Aachen grimma
Nej, han kan inte ha sån pga engelska nosgrimman på.

Remont
Kommer införskaffa snarast, nya bruna tränset ska ha sån :)

Engelsk
nej, han kan inte ha sån utan att göra illa sig 

Hoppsadel
ja
Dressyrsadel
Nja, använder aldrig

Allroundsadel
nä, gillar inte

Islandssadel
Nej

Barbacka
Rider massor barbacka, jättebra för hästen faktiskt :) Och min balans

Rids med sporrar
Ibland, kanske 3-4 dagar/månad?

Rids med spö
Njae, jättesällan

Kan skänkelvikning
Haha ja

Kan bak/framdelsvänding
ja

Kan öppna/sluta
ja

Kan galoppombyte
nja. Eller, han kan byta, men orkar inte bära sig riktigt. Jag gör alltid enkelt byte.

Ökad trav
Inte om han ska bära sig

Ökad galopp 
Han är inte där än :)

Fattar alltid rätt galopp
Nej, han är svag i vänster bak och tycker att jag är en ragata när jag envisas med att fatta höger galopp. Men vi jobbar på.

Kan passage
är övertygad om att han gjort i sin ungdom

Kan piruett
är övertygad om att han gjort i sin ungdom

Kan hoppa över 1 m
Ja

Kan hoppa över 1 m med ryttare
Ja

Är tävlad lokalt eller högre
Ja

Skulle klara av ett L:B dressyrprogram
Nja, kanske. Om jag får rida med "otillåten utrustning" (bett)

Går i form
Ibland

Arbetar bra under sig

Ibland

Är lätt att arbeta med
Han är en enmanshäst och väldigt speciell. 

Övrigt

Tolkat? 
vi har draghästar till sånt ;) nä, mn jag har aldrig testat, kanske gör i vinter om jag hittar lämpligt offer?

Löshoppat?
Ja, han gör det fint

Longerat?
Ja

Kört?
nej, bara tömkört

Badat?

Ja :D Han är lite... udda, först törs han inte gå i vattnet, sen vill han inte gå upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0