Det finaste

Min ponny är det finaste som finns. Framtida pojkvänner får väl bara acceptera att hästen kommer före? Har liksom umgåtts med honom nästan varje dag i över 2,5 år. Att jag skulle sätta någon annan före honom? Kommer inte på fråga.

Igår provhoppade jag i nya sadeln. Jäkelskapet åker fram. Trots det var Chester som en liten klocka. Gick på tygeln, rusade inte mot hinder, hoppade fint och rusade inte efter. En vinters träning på detta blir nog bra till tävlingssäsongen hoppas jag :)

Övningen jag red var på volt. Galoppbom, ca 3 meter till litet hinder, ca 3 meter till en grind just under tävlingshöjd, ca 3 meter till litet hinder, 3 meter till galoppbom. Tror att hjälphindren gjorde sitt jobb och hjälpte till att bromsa upp honom, och HAN tog sig an hindren bättre. Tidigare har han ju bara runnit över studs, igår tog han i lite och jobbade. Fina ponny. Imorrn eller på onsdag ska jag fixa till bomvidden och se om det blir bättre, så kan vi HOPPAS på att transporten är klar till lördag :)


Kommentarer
Postat av: Moa Jonsson

sv: okej, dom är riktigt fina! :)

2010-10-19 @ 15:27:38
URL: http://nettycoop.blogg.se/
Postat av: ari

Om man ändå vore ponny liksom :$ <3

2010-10-21 @ 07:01:52
URL: http://pungdomar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0