hur chester var igår

var ju ett tag sedan han reds. Eller nej det var det inte :S
Red iaf på tränsbett och barbacka, hur mycket annat behöver man egentligen när man ska skritta ut liksom. Gulleplutt var iaf på tårna typ hela tiden. Var överlyckligt när jag hittade en väg utan is under snön, så jag kunde flytta skänkelvikning och så. Chester tyckte dock att galopp var att föredra. Fina ponny. Men han höll sig i skinnet i alla fall.
På ett ställe halkade han till och jag blev skiträdd och hoppae av och kände efter i marken om det var is. Och det var det, kalas. Fick vända hem igen, och här kom dagens första egentliga problem. Varför stå still och vänta på sega matte när man kommer hem snabbare om man hoppar jämfota framåt? Så där hade vi en liten dust, chester knuffade ner mig i diket lite, gick runt och så fort jag var på väg upp gick han iväg. När jag efter mycket om och men kommit upp tyckte han att det var väldigt lajbans och drog till med ett superskutt på bakbenen. Typ som att hoppa över ett hinder, men jämfota på bakbenen. Knäppis, så pigg han var.
Fick i alla fall tillbaka kontakten med huvudet på honom typ direkt där efter och fick sitta och göra halt och igångsättningar och skänkelvikningar och öppnor och gud vet vad hela vägen hem för att hjärnan skulle ha nåt annat att göra än att säga åt kroppen att studsa omkring. När jag kom ner till sjön hoppade jag av igen och tänkte fota lite, var liksom asfint med solnedgång osv. MEN. Ponny var för pigg för att vara fotomodell. Han plöjde runt med huvudet i snön och skräpade ut en hel snövall på vägen istället. Gav upp och försökte hoppa upp igen. Hahahahahaha, vilken syn det måste ha varit. Ponny var glad i alla fall, och det är ju det viktigaste :D

Ska ringa till en som har en padock och kolla om dom har skottat upp den eller inte, vore minst sagt GRYMT att kunna rida ordentligt på bra underlag igen. Nu red jag ju visserligen igenom honom lite igår, men vad ska man säga. Pigg ponny behöver mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0