yeah

Haha hjälp vad jag håller på att bli "bortskämd", har 3 hästar att uppdatera er om idag! Men vi tar dom i den ordningen jag red dem...

Chester
Sadel + träns idag. Red samma väg som igår fast 2 ggr så, ja. Galopperade ohc travade ganska mycket, stackarn måste ju få ut all energi nånstans. Hade inte så mkt krav på form då jag vet att den kommer av sig själv när han är avspänd, och det kan han inte va med allt det där spring-i-benen han har nu. Längtar tills det blir fast bra mark att rida på! Tyckte han skötte sig fint, varvade trav/galopp med halter och ryggningar.
LouLou
Lite konstigt ridpass, från att skritta på långa tyglar skulle vi direkt korta tyglarna och börja trava i en övning... Jag föredrar när man får lite mer lugn och ro att skrittjobba och lösgöra hästen innan mn börjar trava så man har det "gjort" och slipper tjafsa så mkt med honom. Red inte så himla seriöst, kände faktiskt inte för det idag. Såna dagar har man ibland. Hans högra sida är lite stum och så, han orkar inte riktigt böja sig och ta den skänkeln. Jag hade velat flytta mycket för höger skänkel i framridningen för att lossa honom lite. Blev väl irriterad eftersom jag VET hur han ska ridas för att komma till sin rätt, har inte medaljen liggandes här hemma för inte liksom... Skämt åsido. Ibland är det bra att testa nya vägar för att nå samma mål, och idag funkade det inte fullt ut. Har kanske en lång inkörsperiod med den här ridäraren, har ju itne ridit alls många gånger för henne faktiskt.

Måste ändå säga att WOW vilken galopp han har. Vänster galopp satt som en smäck, mumma, den vill jag ha varje dag och bara sitta och finlira i. NIIIIICE.

Zorka
Rider Zorkaborka den här veckan. Har inte suttit på henne sedan hon såldes så, lite spännande. Idag satt jag mest och kände på henne lite, renodlade hjälper och så. Kan ju säga er att hon inte är en lätt häst, precis. Trodde helt ärligt innan att det bara skulle vara att driva på och möta upp med en stilla hand, men nä. Damen kräver lite mer än så, men sista delen av passet var hon riktigt fin. Hoppas det går ännu bättre imorrn, idag var vi ju typ nya för varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0