Chester 7/1

Idag var det maskeradhoppning på ridklubben! Jag åkte tyvärr inte, men hoppas på att det kommer fler, sjukt kul ju!

Red ut en sväng på Chester, tanken var ett skritt/travpass ute. Han kändes så sjukt mjuk och lydig! Så såklart kunde jag inte hålla mig ifrån att galoppera ute, jag menar, hopphäst är vad han ska bli så då måste man ju ha en galopp i hästen... ;) och här kände jag verkligen hur sjukt stor skillnad det är på honom nu mot förut! Tror jag galopperade 200-300 meter och han var lugn och trevlig hela tiden. mitt mål är ju 1 km galopp på ca 3,5 minuter, lite lagom banhoppnings/chilltempo sådär. Och nu känns det inte så långt bort längre! Helt sjuk, är hur glad som helst nu när jag märker skillnad så tydligt :)
tänkte att mamma skulle fota lite idag när jag red, men det hann bli mörkt så vi tar det nu i helgen istället. Imorrn ska vi försöka tolka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0