Hopptränade igår

... det gick både bra och dåligt. Han har ju varit sjukt fin på hemmaplan nu ett tag, men såklart blir han mer stressad i ridhuset med andra hästar. Var första gången jag red för Mikaela och ah, hon tog tag i hans springighet ordentligt. Det var väl linjen med 25 meter emellan då han på ngt sätt räckte över på 5 galoppsprång? Knäppis. Halt och rygga så fort han blir stark. Stackarn fattade inte ritkigt vad som hände, sedan blev han skitförbannad på mig och tog inte skänkel... och började sparka mot spö. eh, bra.

mot slutet förstod han lite mer vad vi var ute efter och väntade på mig bättre. Eftersom han fick så kort anridning på hinder fick han ta i VÄLDIGT mycket med ryggen, vilket märktes när jag skulle trava av. Någon stretchade mkt fint där :) Tror han kan ha lite träningsvärk idag, han var lite stel och sur på dressyrlektionen jag red imorse.

Något jag måste jobba med är att bli mer rörlig och flexibel i min vänsterarm/hand. Han vill gärna undvika stöd i höger tygel, vilket gör att han tynger lite mer i vänster tygel, där jag blir stum i handen. Jag borde ha högerhanden mer still och stadig och TA stöd om inte han gör det och lossa lite försiktigt med vänsterhanden.

Grymt bra att jag sitter och förklarar hur jag rider med händerna. Eh. Jag rider alltså med benen också. men det är i armarna jag får mest problem just nu. Det blir som en ond cirkel, han är stum i munnen för att jag är stum i handen och eftersom han är stum och stel är det klart att jag blir ännu stummare och stelare... Måste bryta det mönstret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0