ska googla magsjukdomar nu

för uppenbarligen är detta landsting ej villigt att ge mig vård.

Blir sjukt irriterad när man söker vård, söker vård, söker vård och ÄNTLIGEN får en tid. På den tiden klämmer doktorn ur sig att alla mina problem med magen kommer lösa sig om jag äter mer kött. WTF. Två timmar tog det honom att försöka trycka in det i mitt huvud. Det hade även alternativa lösningar, som att jag "grubblar mycket frö att jag vuxit upp utan pappa" och liknande. Tror doktorn missuppfattat vilket yrke han har, han är läkare, ej psykiatriker.
MENNEEEEH. Mormor ringde och klagade, han sa att jag kunde få magstrupesröntgen denna vecka men har jag hört ngt? Asså nä. Jävla svårt det ska vara för dem att faktiskt ta tag i olika fall. Liksom, bara för att gluten, laktos och magkatarrsprover visar negativt betyder det inte att jag fejkar magproblem? Herregud.

Blir även riktigt irriterad när man får höra ursäkten "du har haft besvär så länge att du inte längre är en prioriterad patient". Jaha. Så eftersom jag haft problem som ignorerats av sjukvården i flera ÅR så går ngn jäkel som haft lite strul en månad före i kön? Logiken?

Hoppas på att i framtiden möta en läkare som faktiskt tar sitt jobb på allvar. Gärna innan jag måste börja betala för alla vårdbesök, kommer bli utfattig annars. Tror nämligen det kan gå åt ett antal visiter på US... Gah. Har jag inte fått en röntgentid imorgon ska jag ringa och klaga på dem. Eller kanske stövla in på avdelningen arg som ett bi och undra vad för inkompetenta jäklar som jobbar där, och varför man aldrig får vården man blivit lovad?

Vad ger bäst resultat?

Kommentarer
Postat av: Peter Lingeteg

Undrar om mina hälsoproblem beror på att jag grubblar så oerhört mycket över avsaknaden av dig??

2011-03-09 @ 17:22:04
Postat av: Auroraemily

gå till barnläkare på US i linköping så garanterar jag dig att även ett benbrott beror på det. förkylning också. sjukt trött på dem nu.

2011-03-09 @ 19:11:34
URL: http://auroraemily.blogg.se/
Postat av: Peter Lingeteg

Nog för att jag är lite barnslig ibland men barnläkare?..får nog tyvär hålla tillgogdo med min "favorit" läkare Dr Thuba. Halv tio på fredag kanske man får reda på varför jag har problem med halsen...eller också inte.. =(

2011-03-09 @ 20:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0